عمومی, مقالات

معیارهای انتخاب بهترین روپوش پزشکی

معیارهای انتخاب بهترین روپوش پزشکی

از سال‌های بسیار دور البسه پزشکی که شامل روپوش پزشکی می‌شود، به عنوان پوشش اصلی پزشکان، پرستاران، دانشجویان علوم پزشکی و پرستاری، کادر درمان و… شناخته شده است.

این لباس‌ها صرف نظر از روپوش پزشکی خارجی یا ایرانی بودن، معمولا سفید رنگ هستند و البته با گذشت سال‌ها و در کشورهای مختلف با توجه به کاربرد، در رنگ‌های متنوعی نیز طراحی شده اند.

در این نوشته قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این نوع از روپوش ها، به کاربرد و انواع آن اشاره کنیم.

انواع روپوش پزشکی

روپوش پزشکی؛ نمونه‌ای از تجهیزات محافظتی شخصی است که در محیط‌های مراقبتی و بهداشتی استفاده می‌شود و برای کنترل انواع عفونت ها کاربرد دارد.

در صورت استفاده از لباس پزشکی حتی اگر فرد با مایع یا ماده جامد بالقوه عفونی برخورد داشته باشد، از او در برابر شیوع عفونت یا بیماری محافظت می‌شود.

همچنین استفاده از این روپوش‌ها باعث جلوگیری از انتقال میکروارگانیزم هایی می‌شود که بیماران آسیب پذیر (دارای سیستم ایمنی ضعیف) در معرض انتقال این خطرات هستند.

روپوش پزشکی شامل انواع مختلف لباس‌ها مانند لباس‌های جراحی، لباس‌های غیر جراحی، لباس‌های رویه، لباس‌های اتاق عمل، روپوش‌های پزشکی دانشجو، روپوش‌های پزشکی متخصصان و… است.

به طور کلی، عملکرد این روپوش‌ها با توجه به استانداردهای زیر تعیین می‌شود:

  • مقاومت در برابر پارگی
  • عدم ایجاد درز
  • عدم ایجاد پرز
  • مقاومت در برابر بخار

بهتر است برای تهیه البسه یکبار مصرف، حتما از مکان‌های معتبر خرید کنید. اگر چه این روزها دیگر نیازی به حضور در بورس روپوش پزشکی در تهران یا شهرهای دیگر نیست و می‌توانید به راحتی در منزل و از طریق خرید تجهیزات پزشکی آنلاین، در وقت خود نیز صرفه جویی کنید.

اهمیت روپوش پزشکی دانشجو

یکی از موارد راهنمای ظاهری حرفه‌ای در بین دانشجویان دانشکده‌های علوم پزشکی، داشتن روپوش پزشکی دانشجو است.

اگرچه برای حضور در سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های دانشجویی در سال‌های اول دانشکده، معمولا دانشجویان تمایل به پوشیدن لباس‌های معمولی دارند، اما برای حضور در بیمارستان ها، مراکز درمانی و جلسات رسمی، تمایل آن‌ها پوشیدن روپوش پزشکی است.

معمولا دانشجویان پزشکی و اساتید پزشک از یک کد لباس استفاده می‌کنند و برای حضور در مراکز درمانی و یا مطب‌های شخصی، از این نوع روپوش استفاده می‌کنند.

سعی کنید از لباسی استفاده کنید که جنس مناسبی داشته باشد و در گرما باعث آزار شما و کثیف شدن بیش از حد نشود. همچنین، تا حد امکان از عطر و ادکلن بر روی لباس پزشکی دانشجو استفاده نکنید.

طراحی روپوش پزشکی شیک

البسه پزشکی و تنوع رنگ‌های آن، معمولا با در نظر گرفتن حالات و روحیات بیماران طراحی می‌شود. همانطور که می‌دانید بیماران با دیدن روپوش پزشکی شیک‌تر و روشن تر، احساس بهتری را دریافت می‌کنند.

همچنین آن‌ها در طول زمان بستری، مدام با پرستاران و پرشکان و کادر مراقبت و درمان در ارتباط هستند، بنابراین حتی طرح و رنگ این لباس ها، در روحیه آن‌ها تاثیرگذار است.

اگر به دنبال لباس پزشکی شیک و مناسب هستید که هم برش و الگوی مناسبی داشته باشد و هم تنخور شیک، می‌توانید از طریق تماس با هلث طب، روپوش مناسب خود را سفارش دهید.

در صورت داشتن تجربه استفاده از انواع این روپوش ها، می‌توانید در بخش نظرات با ما از تجربیات خود بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید